[O1] Trochę pływa przód (nie amorki)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • boneso
    Classic
    • 2011
    • 25

    [O1] Trochę pływa przód (nie amorki)

    Niedługo minie rok od kiedy je kupiłem , dla mnie bomba wycierają świetnie
    Zgrabnie wyglądają w porównaniu do BOSCH AeroTwin
    Osobiście długo się zastanawiałem które wybrać wypadło na Valeo bo poprzednie "zwykłe" były tej firmy i dobrze się sprawowały Spokojnie mogę polecić te wycieraczki
  • s1
    Ambiente
    • 2010
    • 185

    #2
    [O1] Trochę pływa przód (nie amorki)

    Witam
    Juz przymierzałem sie do kupna amorków ale właśnie wypadł przegląd i ku mojemu zdziwieniu amorki z przodu wyszły po 74 i 75 %, auto troszkę pływa po wjechaniu na nierówności ale nie do przesady, szkodnik stoi z przodu troszkę za nisko od fabryki i wiem ze tak powinno być ale moj szczególnie ok 2cm niżej niż reszta
    Moje pytanie. Jak myslicie czy skończyły sie sprężyny??A jak tak to przy wymianie ciężko jest odłączyć półoś mieliście problemy, trzeba używać ściagacza?
    Dziekuję i pozdrawiam

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      s1, przy wymianie sprężyn nie trzeba odłączać półosi.

      Komentarz

      • s1
        Ambiente
        • 2010
        • 185

        #4
        Aha ale mcpersona trzeba wyjąć. Czyli co robimy?
        Wyjmujemy sforzen z wahacza zdejmujemy jazmo ,tarcze, odkrecamy nakretke przy poduszce od gory(kontrując kluczem) i mcperson wyjdzie?

        Komentarz

        • dees
          Ambiente
          • 2008
          • 217

          #5
          Nie wyjdzie.
          1. Rozchylasz obejmę amortyzatora w zwrotnicy (musi zostać rozchylona)
          2.Odkręcasz łącznik stabilizatora od wachacza
          3. Zwrotnicę z wachaczem naciskasz do dołu i wychodzi amortyzator ze zwrotnicy
          4.Odkręcasz górę i masz na talerzu mc-phersona.
          pryncypal

          Komentarz

          • Sev
            L&K
            • 2007
            • 1295

            #6
            Pływanie może być spowodowane zużytymi silentblokami wahacza, sprawdź w jakim są stanie.
            6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
            Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

            Komentarz

            • s1
              Ambiente
              • 2010
              • 185

              #7
              no właśnie byłem na pregladzie i wsystko ok ale dla pewności sam zobaczę

              Komentarz

              • krzysiek13
                L&K
                • 2010
                • 1155

                #8
                Mój też pływa :| a cała zawiecha jest ok. Po przesiadce z passata wydawało mi się, że skodzina chce zanurkować pod ziemię, okrutne uczucie, ale się przyzwyczaiłem. Może warto zainteresować się jakimiś twardszymi amorami, albo pakietem na bezdroża
                Octavia

                Komentarz

                • phrix
                  L&K
                  • 2007
                  • 1000
                  • Audi
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  no właśnie byłem na pregladzie i wsystko ok ale dla pewności sam zobaczę
                  Przeglądy kłamią, ile jest przejechane na tych amortyzatorach ?? Czy to są seryjne amory ??

                  U mnie w O1 na seryjnych było jak na łajbie, po wymianie amorów i gum całkiem inne auto. Jako ciekawostka stare amory miały 8 lat a na przeglądzie wychodziło koło 70 % tw. nie ma się co sugerować.
                  Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                  _

                  Komentarz

                  • krzysiek13
                    L&K
                    • 2010
                    • 1155

                    #10
                    phrix, jakie sobie założyłeś amory i gumy?
                    Octavia

                    Komentarz

                    • tomus7
                      RS
                      • 2010
                      • 1896
                      • Peugeot

                      #11
                      Sev, wyjaśnij proszę co to jest silentblokami :?:
                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                      Komentarz

                      • phrix
                        L&K
                        • 2007
                        • 1000
                        • Audi
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Ja robiłem całość tj :

                        - Bilstein b4
                        - gumy na wahaczach chyba od TTki czy Leona juz nie pamiętam
                        - gumy na stabilizatorze
                        - łaczniki

                        Całość nie była kosmicznie droga, moim zdaniem zachowuje się to perfekcyjnie ( oczywiście w stosunku cena do jakości).

                        Sama wymiana amorów powinna podnieść przód o kilka centymetrów.
                        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                        _

                        Komentarz

                        • konkon
                          Rider
                          • 2008
                          • 667
                          • Octavia I (1U2)
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Te badania amorów można sobie wsadzić.. Po ok. 80 tys. km można spokojnie wymieniać. Mimo sprawności niewiele odbiegającej od fabrycznej, auto może zachowywać się fatalnie. Wiadomo można jeździć 120 tys. km (chyba najrozsądniej przy normalnej eksploatacji) a można też i 200-300 tys. km, ale to jak się takie auto prowadzi i zachowuje min. przy awaryjnym chamowaniu, szczególnie w warunkach obniżonej przyczepności bez komentarza. Seryjne amory to porażka. Warte uwagi są Bilstein B4 a najlepsze wg. mnie cena/jakość KYB Excel G- dużo sztywniejsze, polecam. Co do sprężyn to- zmęczenie materiału, wbrew dosyć powszechnej opinii, że sprężyny wymienia się tylko jak pękną, ilość cykli ugięcia zwojów, do tego zmiany temp., wilgoć itp. mają negatywny wpływ na materiał a zatem na sprawność. Co drugą wymianę amortyzatorów (ok. 200-250 tys. km) można się pokusić o nowe sprężyny. Polecam KYB K-Flex oraz Lesjofors (do wielu aut na pierwszy montaż). Przy gumach wahacza warto poczytać wątek o "pełnych tulejach" z m.in. Leona, S3.
                          Konrad
                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                          90 konny AGRessor
                          PerfectServiceBy DGW
                          WhitePride :smokedevil

                          Komentarz

                          • rafalis222
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 160

                            #14
                            Przejechałem na oryginalnych amorach 170 000 , samochód na przegladzie przechodzil testy wiec jeżdziłem dalej i tak do 200 000 na przegladzie dalej pokazywalo że jest oki . Cztery lata i same trasy ale po 200 000 musialem wymienic amorki bo jak na moje była za miekka i miałem racje teraz zrobila sie sztywna i prowadzi sie bardzo dobrze .Jak myszkuje i dziwnie sie wozi trzeba sprawdzić amory i calą resztę .

                            Komentarz

                            • s1
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 185

                              #15
                              Zamieszczone przez phrix

                              Przeglądy kłamią, ile jest przejechane na tych amortyzatorach ?? Czy to są seryjne amory ??

                              U mnie w O1 na seryjnych było jak na łajbie, po wymianie amorów i gum całkiem inne auto. Jako ciekawostka stare amory miały 8 lat a na przeglądzie wychodziło koło 70 % tw. nie ma się co sugerować.
                              No widzicie czyli w tych przeglądach coś jest nie tak, tak jak wspopminałem wyszło ponad 70% ale szkodnik ma przejechane na amorach jakies 120 130 tys a na sprezynach 260 koła, już zgłupiałem wiem powiecie wymieniaj wszystko pokolei całego mcpersona i ja tez to wiem ale narazie budżet bardzo kiepski, A więc chyba jednak skuszę sie na sprężyny najperw jak radziecie??

                              Komentarz

                              • Sev
                                L&K
                                • 2007
                                • 1295

                                #16
                                Zamieszczone przez tomus7
                                Sev, wyjaśnij proszę co to jest silentblokami :?:

                                Na dole obrazka, zwane również tylnymi tulejami metalowo gumowymi wahacza przedniego.


                                Pewnie z milion razy na forum się przewijało. Jak i to hasło "pływający przód" czy coś. Jest opis na forum, ze zdjęciami ale nie będę za kogoś szukał.
                                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                Komentarz

                                Pracuję...